Horea Mihai Badau

blog de ardelean

Bloguri curate

Asociatia Consumatorilor de Media lanseaza actiunea ‘’Bloguri Curate’’. Incepand de maine, 1 octombrie, vom monitoriza 300 de posturi de pe fiecare dintre urmatoarele bloguri: adrian ciubotaru, andrei rosca, andressa, adrian cristea, bobby voicu, bradutz ulmanu, cristian greger, darius, dece, fulgerica, gramo, nihasa, piticu, zoso, visurat

Vom urmari cate dintre cele 300 de posturi monitorizate incalca legea dreptului de autor, prin publicarea unor materiale fara acordul proprietarului (deci furturi)

Metodologie:

Vom analiza fiecare post care contine o informatie provenita din alta sursa decat autorul insusi. In cazul in care este citata sursa, vom contacta proprietarul informatiei, printr-un mail, pentru a ne informa daca livreaza, in mod legal, informatii bloggerului respectiv

Toate posturile care contin informatii furate vor fi trimise apoi autorului blogului, pentru eventuale contestatii. Acestea ar putea aparea in cazul in care bloggerul publica informatii cu acordul sursei fara a-i mentiona numele.

Dupa primirea tuturor raspunsurilor, atat de la institutiile de presa, cat si de la bloggeri, vom centraliza informatiile si le vom face publice sub forma unui comunicat de presa urmat de o conferinta de presa la care vor fi invitati cei monitorizati.

De asemenea, vom face o statistica a celor mai furate surse de informare, a domeniilor cel mai des uzitate, precum si a institutiilor de presa preferate de hoti, pe categorii: presa scrisa, radio, tv, alte surse.

Statistica va mai include: posturile de autor, atacurile la persoana, xenofobia, homofobia, intoleranta religioasa, sexismul.

Cercetarea este transparenta. Oricine poate sa refaca traseul celor 300 de posturi monitorizate pentru a verifica concluziile noastre.

In cazul in care autorul blogului ‘’sterge urmele”, fisele cu toate posturile monitorizate vor fi publicate pe blogul ascmedia si vor fi disponibile in format print oricarei persoane interesate.

De ce campania ”Bloguri curate”?

1. Furtul este ilegal

2. Cititorii blogurilor au dreptul sa stie in virtutea Dreptului la Informare Corecta si la Transparenta pe ce bloguri citesc productii de autor si unde citesc productii furate

3. Este imoral sa castigi trafic si bani furand pentru a vinde produsele altora. este ca si cum am navali toti intr-un supermarket si am incepe sa ne umplem buzunarele cu produse si apoi am lua-o la fuga. ar exista un beneficiu pe termen scurt, ca am manca si am bea pe indestulate cateva zile, dar pe termen lung? supermarketul ar angaja paznici inarmati pana-n dinti. furturile intelectuale aduc reglementarea internetului, pentru ca este normal ca proprietarii drepturilor de autor sa caute solutii ca sa le apere

(Sper ca ti-am raspuns, moromete )

laurentiu furtul, din orice parte ar veni, este condamnabil. fie care fura bloggeri de la ziaristi, fie ca se intampla invers. scrie te rog, pe blogul tau ca posturile sunt protejate de copyright si semnaleaza-ne cazurile de furt. vom reactiona prompt.

cele ce urmeaza, sunt consideratii personale si nu angajeaza ascmedia

in primul rand, horeabadau.wordpress.com este un blog personal, cu multe opinii personale. celor care vor sa afle pozitia oficiala a asociatiei, le adresez invitatia sa viziteze http://ascmedia.wordpress.com

la fel, celor care nu au inteles ca tips&tricks-urile erau niste glume si prefatau lansarea campaniei ”bloguri curate”, la fel ca ”rusii nu tin la bautura”, le spun acum acest lucru.

arhi noi suntem asociatia consumatorilor de media:)

si cu aceasta ocazie, ii raspund si lui franky: 🙂 ca sa afli cine suntem si ce ”discografie” avem, era suficient sa dai clic pe asociatia consumatorilor de media din postul explicatia.

poti s-o faci acum. iar daca nu vrei sa rasfoiesti paginile blogului, gasesti aici informatiile despre noi din presa

nu vreau sa cred ca reactiile de pe blogul lui zoso sunt de tipul ‘’hotul striga hotul’’.

ce ni se reproseaza? ca ii vom deranja putin pe cei care pana acum furau linistiti? o iau ca pe o apreciere.

nu vreau sa ma gandesc ca sunt de acord cu cercetarea cei care nu fura si nu sunt de acord cei care fura, pentru ca se simt amenintati.

am primit cateva reactii pe blog, ca urmare a faptului ca zoso a pus problema ca presa mare si rea vine peste bloggerul mic si neajutorat sa-l extermine. nimic mai fals. este o deturnare a atentiei de la problemele ridicate de studiu. putem determina cat se fura pe bloguri? poti sa faci trafic cu continut propriu, fara sa furi? cine face asta? cine fura si in acest caz nu are niciun merit decat ca este un hot harnic si priceput si da copy/paste repede.

personal, mi-as dori ca la finalul acestui studiu sa aflam ca procentul de posturi proprii este mai mare celor furate. de asta am si anuntat inceperea cercetarii cu cateva zile inainte. poate unii isi schimba optiunile

nu-i inteleg pe cei care au reactionat iritati, speriati probabil. asociatia consumatorilor de media a sprijinit blogosfera prin organizarea primelor dezbateri publice blogeri vs jurnalisti, bloggeri vs politicieni si bloggeri si scriitori. daca nu imi faceam bucati mana dreapta, mai organizam cateva. seria acestui tip de intalniri va fi reluata din octombrie.

la aceste dezbateri am invitat bloggerii fara sa fac nicio discriminare. desi zoso ma injurase anterior si umpluse internetul de minciuni si insulte, l-am invitat la dezbatere (pentru ca eu cred ca oricine are dreptul sa se exprime chiar daca nu sunt de acord cu felul in care o face si desi niciun invitat din afara blogosferei nu vroia sa vina la dezbatere cu zoso) si am moderat discutiile echidistant, dand fiecaruia posibilitatea sa se exprime, fara sa tin cont de cine ma injura si cine nu. asa vom proceda si acum. nu trebuie sa-ti fie teama zoso. eu am sa fiu, ca si pana acum echilibrat.

asadar nu suntem baubau. decat, repet, poate pentru cei care se simt cu musca pe caciula

iar celor care vor sa mineze cercetarea prin discreditarea mea sau a asociatiei va spun de pe acum: sunt un evreu ungur, cu sange tziganesc, trimis aici de servicii straine, dar nu foarte, vreau sa fur ardealul si sa-l dau ungurilor si in acest scop car in fiecare week-end galeti de pamant peste granita, acum am incetinit ritmul, ca am mana rupta, am o multime de amante si amanti, studenti si studente desigur (apropo, ce-ai patit zoso, saracul de tine, de s-au transformat in gasculitze, fetele pe care le numeai nu demult tinere sperante. te-au ranit, te-au facut sa suferi?:). asa, revenind, eu sunt de fapt un agent acoperit al ziaristilor si am inceput aceasta cercetare in goana dupa notorietate, desi o sa primesc numai injuraturi…! ce-ar mai fi? mai puneti-va si voi mintile la contributie.

si acum, cu totul altceva: multumesc gramo, pt sugestii

update: intrucat lansarea campaniei ”Bloguri curate” a iscat multe reactii pro si contra, va facem urmatoarea invitatie

 

 

 

 

 

September 30, 2007 Posted by | Blogroll, Uncategorized | 40 Comments