Horea Mihai Badau

blog de ardelean

Bloguri curate

Asociatia Consumatorilor de Media lanseaza actiunea ‘’Bloguri Curate’’. Incepand de maine, 1 octombrie, vom monitoriza 300 de posturi de pe fiecare dintre urmatoarele bloguri: adrian ciubotaru, andrei rosca, andressa, adrian cristea, bobby voicu, bradutz ulmanu, cristian greger, darius, dece, fulgerica, gramo, nihasa, piticu, zoso, visurat

Vom urmari cate dintre cele 300 de posturi monitorizate incalca legea dreptului de autor, prin publicarea unor materiale fara acordul proprietarului (deci furturi)

Metodologie:

Vom analiza fiecare post care contine o informatie provenita din alta sursa decat autorul insusi. In cazul in care este citata sursa, vom contacta proprietarul informatiei, printr-un mail, pentru a ne informa daca livreaza, in mod legal, informatii bloggerului respectiv

Toate posturile care contin informatii furate vor fi trimise apoi autorului blogului, pentru eventuale contestatii. Acestea ar putea aparea in cazul in care bloggerul publica informatii cu acordul sursei fara a-i mentiona numele.

Dupa primirea tuturor raspunsurilor, atat de la institutiile de presa, cat si de la bloggeri, vom centraliza informatiile si le vom face publice sub forma unui comunicat de presa urmat de o conferinta de presa la care vor fi invitati cei monitorizati.

De asemenea, vom face o statistica a celor mai furate surse de informare, a domeniilor cel mai des uzitate, precum si a institutiilor de presa preferate de hoti, pe categorii: presa scrisa, radio, tv, alte surse.

Statistica va mai include: posturile de autor, atacurile la persoana, xenofobia, homofobia, intoleranta religioasa, sexismul.

Cercetarea este transparenta. Oricine poate sa refaca traseul celor 300 de posturi monitorizate pentru a verifica concluziile noastre.

In cazul in care autorul blogului ‘’sterge urmele”, fisele cu toate posturile monitorizate vor fi publicate pe blogul ascmedia si vor fi disponibile in format print oricarei persoane interesate.

De ce campania ”Bloguri curate”?

1. Furtul este ilegal

2. Cititorii blogurilor au dreptul sa stie in virtutea Dreptului la Informare Corecta si la Transparenta pe ce bloguri citesc productii de autor si unde citesc productii furate

3. Este imoral sa castigi trafic si bani furand pentru a vinde produsele altora. este ca si cum am navali toti intr-un supermarket si am incepe sa ne umplem buzunarele cu produse si apoi am lua-o la fuga. ar exista un beneficiu pe termen scurt, ca am manca si am bea pe indestulate cateva zile, dar pe termen lung? supermarketul ar angaja paznici inarmati pana-n dinti. furturile intelectuale aduc reglementarea internetului, pentru ca este normal ca proprietarii drepturilor de autor sa caute solutii ca sa le apere

(Sper ca ti-am raspuns, moromete )

laurentiu furtul, din orice parte ar veni, este condamnabil. fie care fura bloggeri de la ziaristi, fie ca se intampla invers. scrie te rog, pe blogul tau ca posturile sunt protejate de copyright si semnaleaza-ne cazurile de furt. vom reactiona prompt.

cele ce urmeaza, sunt consideratii personale si nu angajeaza ascmedia

in primul rand, horeabadau.wordpress.com este un blog personal, cu multe opinii personale. celor care vor sa afle pozitia oficiala a asociatiei, le adresez invitatia sa viziteze http://ascmedia.wordpress.com

la fel, celor care nu au inteles ca tips&tricks-urile erau niste glume si prefatau lansarea campaniei ”bloguri curate”, la fel ca ”rusii nu tin la bautura”, le spun acum acest lucru.

arhi noi suntem asociatia consumatorilor de media:)

si cu aceasta ocazie, ii raspund si lui franky:🙂 ca sa afli cine suntem si ce ”discografie” avem, era suficient sa dai clic pe asociatia consumatorilor de media din postul explicatia.

poti s-o faci acum. iar daca nu vrei sa rasfoiesti paginile blogului, gasesti aici informatiile despre noi din presa

nu vreau sa cred ca reactiile de pe blogul lui zoso sunt de tipul ‘’hotul striga hotul’’.

ce ni se reproseaza? ca ii vom deranja putin pe cei care pana acum furau linistiti? o iau ca pe o apreciere.

nu vreau sa ma gandesc ca sunt de acord cu cercetarea cei care nu fura si nu sunt de acord cei care fura, pentru ca se simt amenintati.

am primit cateva reactii pe blog, ca urmare a faptului ca zoso a pus problema ca presa mare si rea vine peste bloggerul mic si neajutorat sa-l extermine. nimic mai fals. este o deturnare a atentiei de la problemele ridicate de studiu. putem determina cat se fura pe bloguri? poti sa faci trafic cu continut propriu, fara sa furi? cine face asta? cine fura si in acest caz nu are niciun merit decat ca este un hot harnic si priceput si da copy/paste repede.

personal, mi-as dori ca la finalul acestui studiu sa aflam ca procentul de posturi proprii este mai mare celor furate. de asta am si anuntat inceperea cercetarii cu cateva zile inainte. poate unii isi schimba optiunile

nu-i inteleg pe cei care au reactionat iritati, speriati probabil. asociatia consumatorilor de media a sprijinit blogosfera prin organizarea primelor dezbateri publice blogeri vs jurnalisti, bloggeri vs politicieni si bloggeri si scriitori. daca nu imi faceam bucati mana dreapta, mai organizam cateva. seria acestui tip de intalniri va fi reluata din octombrie.

la aceste dezbateri am invitat bloggerii fara sa fac nicio discriminare. desi zoso ma injurase anterior si umpluse internetul de minciuni si insulte, l-am invitat la dezbatere (pentru ca eu cred ca oricine are dreptul sa se exprime chiar daca nu sunt de acord cu felul in care o face si desi niciun invitat din afara blogosferei nu vroia sa vina la dezbatere cu zoso) si am moderat discutiile echidistant, dand fiecaruia posibilitatea sa se exprime, fara sa tin cont de cine ma injura si cine nu. asa vom proceda si acum. nu trebuie sa-ti fie teama zoso. eu am sa fiu, ca si pana acum echilibrat.

asadar nu suntem baubau. decat, repet, poate pentru cei care se simt cu musca pe caciula

iar celor care vor sa mineze cercetarea prin discreditarea mea sau a asociatiei va spun de pe acum: sunt un evreu ungur, cu sange tziganesc, trimis aici de servicii straine, dar nu foarte, vreau sa fur ardealul si sa-l dau ungurilor si in acest scop car in fiecare week-end galeti de pamant peste granita, acum am incetinit ritmul, ca am mana rupta, am o multime de amante si amanti, studenti si studente desigur (apropo, ce-ai patit zoso, saracul de tine, de s-au transformat in gasculitze, fetele pe care le numeai nu demult tinere sperante. te-au ranit, te-au facut sa suferi?:). asa, revenind, eu sunt de fapt un agent acoperit al ziaristilor si am inceput aceasta cercetare in goana dupa notorietate, desi o sa primesc numai injuraturi…! ce-ar mai fi? mai puneti-va si voi mintile la contributie.

si acum, cu totul altceva: multumesc gramo, pt sugestii

update: intrucat lansarea campaniei ”Bloguri curate” a iscat multe reactii pro si contra, va facem urmatoarea invitatie

 

 

 

 

 

September 30, 2007 - Posted by | Blogroll, Uncategorized

39 Comments »

  1. NU mi-ai raspuns. Din punctul meu de vedere un purtator de copyright ar trebui sa isi apere singur propriile interese. Simpla intrebare “cine profita” duce la raspunsul ca ASC e doar un fel de “front” pentru producatori de proprietate intelectuala care nu vor/n-au chef/nu pot/nu da bine sa se apere singuri…

    Comment by moromete | September 30, 2007

  2. np🙂 succes cu monitorizarea!

    Comment by gramo | September 30, 2007

  3. @moromete: noi nu lucram pentru producatorii de proprietate intelectuala. de doi ani, de cand existam, toate actiunile noastre se bazeaza pe voluntariat. este destul de relevant? noi lucram pentru public, asa cum arata numele asociatiei. si, cred ca este de interes public sa stim care bloguri sunt vehicule ilegale de informatii furnizate de mass-media si cate reprezinta o alternativa, cu posturi de autor. cercetarea noastra este destinata publicului.
    imi cer scuze fata de cei care mai scriu acum. voi reveni la calculator peste cateva ore

    Comment by horeabadau | September 30, 2007

  4. Okay, foarte bună iniţiativa, numai că nu văd cum ar putea exista un pas după această monitorizare. Să zicem că i-am prins. Bravo. Then what?

    Comment by Andrei Maxim | September 30, 2007

  5. i win🙂 … ca nimeni altu` n`ar putea debita atat de multe prostii.

    Comment by nihasa | September 30, 2007

  6. In legea drepturilor de autor zice ca:
    Art. 9 Nu pot beneficia de protectia legala a dreptului de autor urmatoarele:
    a) ideile, teoriile, conceptele, descoperirile stiintifice, procedeele, metodele de functionare sau conceptele matematice ca atare si inventiile, continute intr-o opera, oricare ar fi modul de preluare, de scriere, de explicare sau de exprimare;
    b) textele oficiale de natura politica, legislativa, administrativa, judiciara si traducerile oficiale ale acestora;
    c) simbolurile oficiale ale statului, ale autoritatilor publice si ale organizatiilor, cum ar fi: stema, sigiliul, drapelul, emblema, blazonul, insigna, ecusonul si medalia;
    d) mijloacele de plata;
    e) stirile si informatiile de presa;
    f) simplele fapte si date.

    iar aici in blog scrie ca:
    “De asemenea, vom face o statistica a celor mai furate surse de informare, a domeniilor cel mai des uzitate, precum si a institutiilor de presa preferate de hoti, pe categorii: presa scrisa, radio, tv, alte surse.”

    Rezumat: Nu pot beneficia de protectia legala a dreptului de autor stirile si informatiile de presa dar vom face o statistica a celor mai furate surse de informare, a domeniilor cel mai des uzitate, precum si a institutiilor de presa preferate de hoti, pe categorii: presa scrisa, radio, tv, alte surse.

    hai pa, mi-a fost frica ca trebuie sa imi citesc ziaru’ la OSIM ca sa vad daca am voie sa tin minte ceva.

    iar pe net a pune sursa stirii e o chestie de bun simt daca vrei ca cititorul sa poata verifica ce scrie/comenteaza un oarecare, nimic altceva.

    Comment by nenea cosmos | October 1, 2007

  7. bau bau ptr cine?:))
    in afara de faptul ca va faceti de treaba, dupa ce il prindeti, ce ii faceti? il puneti la colt? Il puneti sa sara intr-un picior si sa strige cucurigu?
    sau il demascati in mod public, la tine pe blog….
    dileme, dileme

    Comment by Arhi | October 1, 2007

  8. […] in internet, romanian blogging at 8:54 am by animist Asociatia Consumatorilor de Media demareaza actiunea “Bloguri curate”, in cadrul careia vor fi monitorizate cate 300 de posturi de […]

    Pingback by Actiune de monitorizare a blogurilor « Simina Mistreanu | October 1, 2007

  9. hm, unde mi-e comentariul ?

    Comment by piticu21 | October 1, 2007

  10. scuze. tu spuneai ca decizia clubului de roman de presa prin care se pot prelua fragmente din articolele ziarelor, in limita a 500 de semne, nu mai este valabila. l-am sunat pe cristian tudor popescu si mi-a spus ca respectiva decizie este valabila, dar numai cu acordul publicatiei respective. deci se pot prelua texte din publicatiile de presa scrisa, cu acordul lor, in limita a 500 de semne

    Comment by horeabadau | October 1, 2007

  11. @arhi: am scris pe blog: vom face publice rezultatele printr-un comunicat de presa si apoi vom organiza o dezbatere, la care a raspuns deja invitatiei cristian tudor popescu

    Comment by horeabadau | October 1, 2007

  12. @nenea cosmos:) stirile de presa sunt protejate de legea dreptului de autor. am dat link la legea dreptului de autor. citeste cap 3, obiectul dreptului de autor

    Comment by horeabadau | October 1, 2007

  13. @nihasa: nu gradul de debitare al prostiilor a fost criteriul de selectie. din contra, am selectat bloguri populare si cu autoritate. este interesant sa vedem ce se intampla cu cei mai buni, nu?:)

    Comment by horeabadau | October 1, 2007

  14. @andrei maxim: then what? pe urma, decideti voi, consumatorii de media. si, toti cei interesati de rezultatele studiului

    Comment by horeabadau | October 1, 2007

  15. de ce totusi doar bloggerii sunt cei suspectati ca fura? de ce nu sunt monitorizate si ziarele? faptul ca mi s`a furat un articol INTEGRAL si a fost publicat cu alt titlu si semnatura in Jurnalul National nu se pune?
    Doar daca scot eu un citat d`acolo si nu spun de unde`i conteaza?
    nu stiu cat de corect este asta…

    Comment by VisUrat | October 1, 2007

  16. PS: Eu nu`s destul de popular si nu am destula autoritate pentru a fi monitorizat? sau de la mine se fura, si n`are nimeni nici un interes sa ma monitorizeze?🙂

    Comment by VisUrat | October 1, 2007

  17. @visurat: ma bucur ca ne-ai semnalat cazul cu ziarul. furtul este la fel de grav, fie ca fura bloggerii sau jurnalistii. o campanie de monitorizare a furturilor din ziare este o idee buna. participati?
    @visurat:am considerat ps-ul o cerere de intrare in campania ”bloguri curate”:) esti!

    Comment by horeabadau | October 1, 2007

  18. @visurat: si inca ceva. noi am invitat bloggerii sa dea premii sau sanctiuni jurnalistilor, in cadrul unui eveniment numit ”premiile blogosferei”. reactia a fost destul de slaba. dar noi vrem sa punem in practica ideea: https://horeabadau.wordpress.com/2007/09/19/reluam-dezbaterile/
    acolo ar putea fi loc si pentru un premiu: ”cel mai hotz”

    Comment by horeabadau | October 1, 2007

  19. eu am o intrebare, pot ? cum s-au ales blogurile care sa fie monitorizate ? dupa ce criterii ? daca ai mai spus, imi cer scuze, am ratat momentul. daca eu am un blog si vreau eu musai sa fie monitorizat… cum fac ? dar daca sunt pe lista si NU VREAU, cu orice pret, sa fiu monitorizat.. cum fac ? (da, stiu, sunt mai multe intrebari…)

    Comment by Andrei | October 1, 2007

  20. Horia, oare de ce nu-mi accepti comentariul ? am zis ceva gresit ? sau trebuia sa-mi dau numele real, adresa reala si adresa site-ului ?

    Comment by Andrei | October 1, 2007

  21. @andrei: nu intrasem pe blog.asta e explicatia intarzierii.am ales bloguri populare si cu autoritate. am propus si noi, au propus si altii (citeste comentariile de la explicatia).
    daca vrei sa fii monitorizat, trebuie sa ceri acest lucru. iar daca nu vrei sa fi monitorizat, inseamna ca nu vrei sa fii citit. pentru ca asta vom fi noi timp de 300 de posturi: cititori avizati.

    Comment by horeabadau | October 1, 2007

  22. […] ales ca il am in dashboard, ca multi altii care folosesc wordpress. Pai cum sa-i explic lui Horea asta ca am aflat despre actiunea amuzanta propusa de el chiar pe blogul meu? Nu pot, asa e? Ce sursa voi […]

    Pingback by Tecnorati e raspunsul | de ce? blog | October 1, 2007

  23. […] ales ca il am in dashboard, ca multi altii care folosesc wordpress. Pai cum sa-i explic lui Horea asta ca am aflat despre actiunea amuzanta propusa de el chiar pe blogul meu? Nu pot, asa e? Ce sursa voi […]

    Pingback by Technorati e raspunsul | de ce? blog | October 1, 2007

  24. Horea, uite aici e chestia care te-a “ajutat” mult să fi luat peste picior pe alte bloguri: multe astfel de site-uri se bazează pe informaţii agregate.

    Acum câteva luni blogul meu avea o secţiune care se numeşte “tumblelog”, unde scriam 2-3 rânduri cu ştiri şi informaţii interesante luate de pe alte site-uri. În majoritatea cazurilor *nu* precizam sursa, ci apărea un link pe un cuvânt sau o sintagmă care indica site-ul de unde am citit informaţiile.

    În momentul în care te apuci să monitorizezi conţinutul blogurilor, pleci automat de la premiza ca se creează exclusiv conţinut original. Multe bloguri de succes oferă multe informaţii în premieră, dar le oferă pentru că au vrut să fie mai degrabă un fel de ziare online. Sunt oare cei care “fură” ştiri de pe alte site-uri hoţi? Nu, doar ajută la răspândirea informaţiei care, în esenţă, e nepreţuită şi gratuită.

    Atacurile la persoană sunt suficient de evidente să nu necesite o monitorizare, mai ales că vorbim de cele mai populare bloguri din zona românească a blogosferei. La fel, articolele copiate într-o direcţie sau alta se descoperă destul de uşor (cazul cu VisUrât, căruia un nenea probabil total paralel cu netul l-a trimis la obscura secţie Cetăţeanul de pe site-ul Jurnalului Naţional şi tot s-a descoperit acest lucru, mai devreme sau mai târziu).

    În momentul în care te erijezi în organ de monitorizare fără să ai suportul vocilor mai importante, rişti să cazi în derizoriu. Rişti să se facă publice diverse momente mai mult sau mai puţin dificile din cariera ta. Rişti multe lucruri doar în ideea de a reglementa printr-un organism blogosfera, iar acest lucru nu se va întâmpla niciodată.

    Tot efortul pe care îl/veţi depune e absolut inutil pentru că internetul are altă dinamică decât presa scrisă, o facultate, etc.

    Comment by Andrei Maxim | October 2, 2007

  25. @andrei maxim: multumesc pentru lamuriri. nu ne-am erijat in organ de monitorizare. citim si facem o statistica. de ce supara atat de tare lumea? suntem niste cititori avizati. stiu ca ar fi de preferat cititorii tembeli, care inghit pe nemestecate tot ce se spune. si, apropo de asta, andrei, te-ai gandit macar un moment ca momentele neplacute din cariera mea, de care spui, sunt simple inventii? este incredibil cat de usor ”cumpara” unii cititori de bloguri tot ce spun autorii lor. daca bloggerul spune ceva despre cineva, toata lumea crede. nu se intreaba nimeni daca e adevarat sau nu. peste mine s-a revarsat un car de minciuni. dar asta nu ma sperie, andrei si nu sunt santajabil.;)
    ce inseamna vocile importante ale blogosferei? andrei rosca, adrian ciubotaru si gramo sau laudat initiativa. pentru mine zoso este o voce importanta a blogosferei in masura in care otv-ul este o autoritate a presei romanesti.

    Comment by horeabadau | October 2, 2007

  26. Horea, pe bloguri se poate spune orice şi oricum. Cum nu cred că Ciutacu e un lingău, dar îl judec pentru emisiunile care le face (relativ slăbuţe din punctul meu de vedere), cum nu cred tot ce se zice de Mircea Badea, la fel nu cred şi nici nu te judec după cum te prezintă diverşi indivizi pe blogurile lor.

    Însă în momentul în care spui că “monitorizezi”, deja simt un fior pe şira spinării. Nu pentru că aş fi susceptibil de furat conţinut, ba dimpotrivă. Însă orice persoană sau orice organism care foloseşte “bloguri curate”, care spune că va număra atacurile la persoană, va verifica dreptul bloggerilor de a cita diverse elemente de mass-media şi îi va atenţiona [părinteşte, mi-ai lăsat mie impresia] de erorile apărute nu are cum să considere un organ de monitorizare. Drace, chiar tu ai spui asta “vom monitoriza 300 de posturi”. Cum să nu pari măcar organ de monitorizare?

    Din punctul meu de vedere ar fi mult mai elegantă o strategie pe termen lung. Uităm de monitorizare, pentru că ne aduce multe belele şi ne pune la îndoială coloana vertebrală, încercăm să ducem mai departe ideea de Blogger vs., poate sub un format mai aproape de ce era Netoo mai demult, unde să vorbim, să dialogăm, să vedem cum privim lucrurile din punctul de vedere al bloggerilor, al creatorilor de media online, al jurnaliştilor, media offline, al persoanelor de cultură şi tot aşa.

    Arătatul cu degetul e parcă prea simplu şi prea trivial.

    Comment by Andrei Maxim | October 2, 2007

  27. am facut o invitatie la dezbatere:
    https://horeabadau.wordpress.com/2007/10/02/campania-bloguri-curate-invitatie/
    nu a raspuns nimeni, deocamdata
    sunt de acord ca termenul ”monitorizare”. suna aiurea. nici mie nu-mi place. dar nu am gasit altul mai bun

    Comment by horeabadau | October 2, 2007

  28. Nici n-au trecut 24 de ore de când ai pus invitaţia. Sunt convins că va răspunde suficient de multă lume ca să fie o dezbatere fierbinte🙂

    Dacă am criticat iniţiativa de monitorizare, nu pot decât să laud ideea de dezbatere.

    Comment by Andrei Maxim | October 2, 2007

  29. cristoase nici nu ma obosesc sa ma bag sa va dau cateva palme sa va reveniti. cand nu va baga nimeni in seama trebe sa va bagati singuri in seama ? de fapt asa e romanu, cand n-are ce face mestereste el ceva ca sa para ca munceste. anyway. thumbs up de la mine. :))) am uitat ghilimelele damn.

    Comment by katmai | October 5, 2007

  30. […] hai sa organizam noi bullshit Asociatia Consumatorilor de Media & Horea Badau What the fuck ? Sunteti idioti, v-a cerut cineva asa ceva, va credeti inventivi ? Let me tell you […]

    Pingback by katmai - Unplugged, Unmatched, Unleashed » Asociatia Consumatorilor de Media si horea badau | October 5, 2007

  31. […] Initiativa lui Horea Badau mi-a dat de gandit. Asociatia Consumatorilor de Media ii spune organizatiei pe care o reprezinta ! acum eu stau si ma intreb daca blogurile sunt un produs MassMedia. Faptul ca sunt online si se adreseaza unui public larg nu inseamna ca sunt neaparat un produs jurnalistic ci un hibrid de aceeasi natura nascut din dorinta de comunicare in primul rand. In primul rand blogurile sunt o alternativa (exact aici sta semnul intrebarii) a unor produse fixe (se supun unor oarecare reguli si rigori, se limiteaza prin politici editoriale sau prin publicul bine definit). Pana aici blogul nu poate fi catalogat drept o concurenta… Am tot batut in cuie ideea ca bloggerii nu sunt jurnalisti… de ce sa consider atunci ca produsul blogului trebuie bagat in aceeasi oala. Un blog personal este personal. Indiferent de tipul de informatie el contine exact ce crede stapanul lui ca trebuie sa contina. In momentul cand apare insa targetul devine cam aceeasi chestie. De exemplu un blogger realizeaza ca cititorii reactioneaza mult mai activ la un anumit gen de articole. Isi schimba politica editoriala si o indreapta evident spre genul de articole care ii aduce satisfactie. Indiferent de natura ei… financiara, personala etc. Avand un target fix (dorinta de a se adresa unor anumiti oameni) devine concurenta a oricarui canal media ce difuzeaza acelasi tip de informatie aceluiasi target. Apoi am stat sa ma gandesc ce inseamna MassMedia… E important sa stim exact definitia pt a stabili daca Blogul este un produs MassMedia. […]

    Pingback by Media si Blogurile - Corect sau Incorect. -- voce.ro | October 5, 2007

  32. […] VORBA DE ASA CEVA! asa cum am spus si aici, criteriile de alcatuire a listei au fost popularitatea si […]

    Pingback by Helloooooo! Nu este lista hotilor! « always look on the bright side of life | October 7, 2007

  33. […] Mai multe amanunte aici. […]

    Pingback by Adrian Apostol » Actiunea “Bloguri curate” | October 17, 2007

  34. […] Mai multe amanunte aici. […]

    Pingback by Adrian Apostol » Actiunea “Bloguri curate” | November 15, 2007

  35. […] care ma deranjeaza`i alta: campania “Bloguri curate“ a respectivilor de la ascmedia, care s`apuca de monitorizat bloguri sa vada care blogger […]

    Pingback by Am devenit sursa… | December 6, 2007

  36. […] Badau tot pe noi ne monitorizeaza, sa nu cumva sa furam fara sa precizam […]

    Pingback by Cine/ce mai fura | December 6, 2007

  37. […] Badau tot pe noi ne monitorizeaza, sa nu cumva sa furam fara sa precizam sursa… neogen_client = […]

    Pingback by Cine/ce mai fura | December 10, 2007

  38. sunteti toti niste dobitoci

    Comment by dan | August 12, 2008

  39. Super interesting post! Really..

    Comment by Stephen King | May 28, 2010


Leave a Reply

